nedeľa 22. februára 2015

Presýtená


I'm back! Určite ste si všimli že som si od blogu dala na chvíľočku pauzu. Mala som totiž chvíľkový odpor k blogom, youtube videám, instagramu a iným sociálnych sieťam. Už som sa totiž nevládala pozerať na to, kto si čo nového kúpil, kto si čo dal na večeru a všetky tie povrchné veci mi už liezli krkom. Trošku som sa nad tým zamyslela a vravela som si že preboha, kam som sa to dostala? Prečo obdivujem nejaké dievčatá na youtube, prečo by som v kútiku duše chcela mať taký istý život ako ony? 

Mala som po krk všetkých tých internetových hviezdičiek ktoré si myslia že mať milión followerov na instagrame alebo youtube je životný úspech a teraz sa tu oháňajú tým ako ťažko pracovali aby sa dostali tam kde sú a rozdávajú nám rady o tom ako sa stať úspešným.

Celý ten systém vystavovania sa na internete ma znechutil. Z každej strany je to iba o jednom: pozrite sa čo všetko som si nakúpila, na akej skvelej dovolenke som vďaka vám bola, kde ma kto odfotil do akého časopisu, pozrite sa aké mám skvelé telo, aha, vidíš to? 

Napriek tomu, že každému doprajem len to najlepšie a nie som nejak extra závistlivý človek (nebudem tvrdiť, že závislivá nie som vôbec, pretože sú isté situácie kedy sa tomu nemôžem ubrániť, ale pracujem na tom), tak som nakoniec po tých hodinách strávených na nete mala pocit, že som jedna obrovská nula. Pretože nie som taká pekná ako ostatné, pretože som ešte nikdy nebola v Californii, pretože nemám ploché brucho, pretože ja nechodím desaťkrát do týždňa na nákupy a do reštaurácie, pretože ja musím každé ráno vstať a ísť do školy, prípadne do práce ktorá ma síce nebaví ale všetko toto robím v nádeji, že sa raz budem mať lepšie... A potom si človek zájde na youtube a vidí tam niekoho kto ukazuje svoje nákupy pred kamerou, zarába za to tisíce a všetci ho za to ešte obdivujú.. Jednoducho ma to demotivovalo.

V takých situáciách si treba uvedomiť, že internet nie je odrazom reality, že to, že sa niekto narodil s peknou tvárou neznamená, že je lepší ako ja, že v živote nie je o tom chodiť na nákupy a popíjať kávičky.. Také šťastie má iba malé percento vyvolených. Musela som si uvedomiť, že napriek všetkému aj ja žijem život, ktorý by mi zrejme veľa ľudí na svete mohlo závidieť. Nie každý má to štastie odísť do zahraničia, študovať, žiť na vlastné náklady, bývať vo "vlastnom" (podnájme).. Nie každý má v škole dobré známky a ide mu učenie ľahko, niektorí by za to dali čokoľvek! Tiež som si pripomenula, že ovládam štyri jazyky, že som zdravá, mám priateľa, sny a plány do budúcnosti.

Už nechcem tráviť svoj čas obdivovaním iných. Chcem sa zamerať na svoj vlastný život. Rozvíjať svoju inteligenciu a vedomosti, ale hlavne sa musím naučit jednu vec: prestať sa porovnávať s ostatnými. 

Ak ste to dočítali až sem tak vám prajem... vlastne vám aj sebe, takže prajem nám aby sme nezabúdali na to, prečo sme jedineční a čo všetko v živote máme, no berieme to ako samozrejmosť.




14 komentárov:

  1. Už dlho som si neprečítala taký skvelý poučný článok. Žiadne kecy, len realita...Súhlasím s tebou vo všetkom a presne tak to je, že musíš myslieť na to, že si výnimočná aj ty. Možno si to neuvedomuješ, ale aj teba určite obdivuje kopec ľudí (napr. ja za tie 4 jazyky!). Treba sa na všetko pozrieť pozitívne a povedať si, že to čo vidíš ako sa majú iní ťa len posunie dopredu, lebo sa budeš chcieť mať ešte lepšie a zobereš to ako motiváciu :) Držím palce vo všetkom :))
    Dodka z .BeautyMissfits.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. myslim, že máš celkom pravdu. no je to o tom ako sa k tomu človek postaví, napríklad podľa mňa si krásna, tak neviem prečo by si si mala porovnávať s ostatnými youtuberkami alebo blogerkami a myslieť si, že si niečo menej. žiješ v zahraničí, to je úžasné a určite by to mnoho ľudí chcelo tiež.. najhoršie je porovnávať sa, sama s tým niekedy bojujem, no potom si uvedomím, že veď som zdravá a mám okolo seba úžasných ľudí.. a to niekedy úplne stačí. :)
    http://bonesincouture.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No to je ten problem prave ze ja sa vkuse porovnavam s ostatnymi a neviem s tym prestat :/

      Odstrániť
  3. Ja do kozmetiky vôbec nie som, ani do obliekania až tak nie, aj keď to si skôr pozriem, páči sa mi keď má niekto štýl. Ale chápem, aký tlak v týchto dvoch oblastiach pôsobí. Keď má človek blog o niečom z tohto, je to len o nakupovaní. Keď som začala sledovať blogosféru, bolo to pre mňa nepochopiteľné, prečo keď niekto príde z obchodu, musí sa obsahom svojej tašky hneď pochváliť na internete. Prišlo mi to smiešne, trápne a miestami až úbohé. Ľutovala som tých ľudí, ktorí boli na to odkázaní. A v podstate ich ľutujem dodnes, keď vidím ako nejaká slečna rozpráva o make-upe za 100 eur akoby išlo o bežnú vec a len tak ho tam pohodí, aby bolo zrejmé, že pre ňu to je bežná vec. Ale už to chápem, robia to pre peniaze. A to im umožňujú ľudia, ktorí to pozerajú, a ktorí by ich najradšej od závisti roztrhali, ale aj tak ich sledujú. Bohužiaľ, v takomto svete dnes žijeme.
    Na internete a sociálnych sieťach sa však dá robiť aj kopa iných vecí, nemusíme sa sami zraňovať. Ja napríklad na insta sledujem väčšinou ľudí, ktorí pridávajú fotky toho, čo práve čítajú (dobre, tým trochu závidím, ale skôr to, že majú toľko času na knihy) a fotografov, u ktorých obdivujem ich cit a talent. Všetko to záleží od toho, v akom prostredí sa človek pohybuje. A to si, bohužiaľ (alebo našťastie), vyberá sám. Skús sa teda zamerať na iné oblasti záujmu. Určite je niečo čo ťa zaujíma, ale nespôsobuje ti to pocity menejcennosti. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Problem bude zrejme v tom ze ja vsade sledujem len same fifleny ktore nakupuju.. Musim si to potriedit a bude lepsie :)

      Odstrániť
  4. Si vystihla to čo cítim už aj ja dlhšie... tiež chodím do školy do roboty (možno budem chodiť aj do dvoch naraz). A už ma tiež nebavia veci, ktoré si opisovala. Tá povrchnosť a pretvárka. Rozhodla som sa zamerať na iné veci na internete a tiež sa neporovnávať, ale veriť v seba a uvedomiť si čo všetko robím, dokážem a nefňukať že henten robí/má to a to. :) Žiť svoj život nie chcieť život iných. Jasné sú slabé chvíľky, ale ako si povedala treba si uvedomiť, že sme každý výnimoční.

    Bzučo

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mas pravdu a vzhladom na to ze ta poznam tak viem, ze vynimocna si ze toho dokazes vela <3

      Odstrániť
  5. Pekne napisane a som uprimne rada, ze nie som jedina kto ma taketo pocity. Tiez si neraz - a v poslednej dobe dost casto hovorim ze ako je to mozne ze tie baby sa maju tak ako sa maju..Jediny liek na to je neporovnavat sa,clovek tym nic nezmeni len bude tyrat sam seba..
    Treba sa tesit z toho co mame a vediet najst tie pekne veci v zivote!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No niekto ma proste v zivote viac stastia a s tym sa treba zmierit. A ked sa s tym clovek zmieri ze nemoze mat vsetko to co ostatni, tak v tej chvili zrejme zacina byt stastny..

      Odstrániť
  6. Ahoj, problem je, ze aj ked si povies, ze fifleny, ktore sledujes, nie je logicke sledovat, ajtak ta to laka si pozriet, co maju nove. Lebo je to sila zvyku. Taka mala internetova zavislost. Ako sa ale z toho dostat?
    Mne pomohla jedna vec. Uvedomila som si, ze slepice si sleduju sledovanost a potom cez tu sledovanost dostanu moznost na reklamy. Napisu firme xy ze pozrite sa, jeden milion ludi si ma pozrie mesacne, kolko mi ponuknete za uverejnenie linku na vasu stranku? Alebo kolko mi date na youtube za uvodnu reklamu? Kolko mi date, ak niekto klikne na vas internetovy obchod? A toto ma dostalo. Som si povedala, ze ani za nic nedam tej fiflene moznost zarobit.
    Dalsia moznost je zmenit temu zaujmu a pozerat si napr. cestovatelske blogy, blogy na varenie, o knihach alebo ine. Ak chces pokracovat, tak skus pisat aj o inych veciach, ludia si to radi precitaju.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ahoj. Ja zas rada chodím na blogy (aj tvôj), pretože ma to inšpiruje, hľadám v tom niečo pozitívne, rozširujem si obzory, že čo všetko sa dá v živote robiť a kto aké má záľuby, čo by som tiež chcela zažiť alebo vyskúšať.
    Ver, že Tvôj život takto, ako cez blog prezentuješ vyzerá veľmi zaujímavo a inšpiratívne :) Aspoň pre mňa.
    Krásny deň a veľa pozitivizmu prajem :)

    PS: Môžem sa spýtať, aké jazyky ovládaš? Lebo 4 jazyky, tak to už hej ;)

    B.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ahoj. :) Píšeš veľmi rozumne a máš aj pravdu. Ja mám rada blogy o móde, pretože si vždy zoberiem nejakú inšpiráciu, trebárs aj len na farebnú kombináciu, lebo každá blogerka takto má svoj jedinečný štýl a keď sa mi niečo zapáči, tak to zapracujem do svojho ale nejako trendy neuznávam...Ak je trendom zrovna safari napr., tak prečo by som mala nosiť safari vzory len preto, že je to trend...Ak sa mi niečo zapáči, vyskúšam to a ak si to naozaj obľúbim, nosím to a skúšam nové kombinácie. Proste takto čerpám inšpiráciu a myslím, že je to fajn spôsob a nemusia to byť len módne blogy...Mám rada aj blogy o knižkach a cestovaní. :) Je zbytočné sa porovnávať, hoci sme ľudia a všetci máme takú tendenciu ale každý máme svoj vlastný príbeh a sme každý výnimočný a jedinečný. :) A je krásne byť sama sebou. Som rada, že som našla tvoj blog náhodne a prečítala si tento článok. Pozriem si aj ďalšie a prajem veľa úspechov. :)

    Dss

    OdpovedaťOdstrániť